Συνεργατική μάθηση

Τα προνήπια καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς εξασκούνται στη συνεργατική μάθηση μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος. Την εβδομάδα που επεξεργαζόμασταν τη θεματική του Πάσχα, η συνεργατική μάθηση έδωσε το παρών μέσα από δύο δραστηριότητες στον τομέα των μαθηματικών και της γλώσσας. Στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης, τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας μαθαίνουν να έχουν υπομονή και να περιμένουν τη σειρά τους, να βοηθάνε τους άλλους, να επικοινωνούν, να λύνουν προβλήματα, να εκφράζουν συναισθήματα και επιθυμίες και πολλά άλλα.

  

φυτΕΥω

Τα προνήπια κατευθύνθηκαν προς τον λαχανόκηπο του σχολείου μας και φύτεψαν αρωματικά φυτά, εκμεταλλευόμενοι την εποχή της άνοιξης. Η  επαφή με τη φύση  συμβάλει στην υιοθέτηση μιας περιβαλλοντικά υπεύθυνης συμπεριφοράς και ενισχύει την οικολογική συνείδηση. Λέγεται ότι ο άνθρωπος έχει ανάγκη την επαφή με τη φύση τόσο, όσο έχει την ανάγκη της επαφής με άλλους ανθρώπου. Παιδιά που συμμετέχουν σε βιωματικές δραστηριότητες που οργανώνονται στη φύση  γίνονται πιο δημιουργικά και αποκτούν θετικές κοινωνικές σχέσεις (Moore k Wong).

  

Ποιος θα αρμέξει την αγελάδα;

Μιλώντας για τα ζώα του αγροκτήματος θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην αγελάδα και φυσικά... στο γάλα της! Τα μικρά μας μελισσάκια είχαν τη φανταστική εμπειρία να αρμέξουν μια (σχεδόν πραγματική) αγελάδα! Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή, μπόρεσαν να κατανοήσουν τη διαδικασία του αρμέγματος και εν συνεχεία τα στάδια παραγωγής γάλακτος. Ο ενθουσιασμός τους ήταν απερίγραπτος!

  

  

Ο μικρός μας πρωταθλητής!

Στο πλαίσιο του 18ου Διεθνή Μαραθωνίου "Μέγας Αλέξανδρος", το σκακιστικό Σωματείο "ΜΕΑΣ ΤΡΙΤΩΝ", σε συνεργασία με την ΕΣΣΘΧ, διοργάνωσε τουρνουά Σκάκι για μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού. Ο μαθητής του Νηπιαγωγείου μας Ιορδάνης Λ. κατέκτησε την πρώτη θέση ανάμεσα σε 17 συναθλητές του. Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ από όλους μας για αυτήν την επιτυχία και ευχόμαστε αντίστοιχες διακρίσεις για το μέλλον. Πολλά συγχαρητήρια!

  

Γκόλφ παρέα με το λαγό του Πάσχα

Ο λαγός του Πάσχα ήρθε στην τάξη μας με ένα παιχνίδι γκολφ. Τα Αστεράκια πιάνουν το μπαστούνι του γκολφ και προσπαθούν να βάλουν τη μπαλίτσα στη μικρή τρύπα, που υπάρχει στον κήπο του λαγού. Θα καταφέρουν να πετύχουν τον στόχο;

  

  

Πείραμα με λουλούδια

Όμορφα ανοιξιάτικα λουλουδάκια, εμφανίστηκαν στα τραπέζια μας. Τα Αστεράκια, αφού τα χρωματίσουν, διπλώνουν τα φύλλα τους και κάνουμε ένα πείραμα. Τα τοποθετούμε σε ένα δίσκο και τα ψεκάζουμε με νερό. Τι θα συμβεί μόλις βραχούν; Τα πέταλα θα ανοίξουν και τα λουλούδια μας θα ανθίσουν. Μέσα από αυτό το πείραμα, τα Αστεράκια έρχονται σε επαφή με τις φυσικές επιστήμες. 


  

Πασχαλινές αυγοδρομίες

Τα Αστεράκια περνάνε από τον λαβύρινθο, κρατώντας με το ένα χέρι ένα κουτάλι, που πάνω του έχει ένα αυγό. Στόχος της δραστηριότητας είναι να αντιληφθούν τα Αστεράκια την αίσθηση του χώρου και να εξασκήσουν την ισορροπία τους. 

STOP! ΔΕΝ ΘΕΛΩ!

Συζητήσαμε γύρω από το σώμα μας και για το πώς κάποια αγγίγματα μας κάνουν να νιώθουμε καλά και κάποια άλλα μπορεί να μας κάνουν να νιώθουμε άβολα. Ένα άγγιγμα, μπορεί να γεννήσει μέσα μας πολλά, διαφορετικά συναισθήματα ανάλογα με τον άνθρωπο που έχουμε απέναντί μας, τη χρονική στιγμή που μας προσφέρεται, τον τρόπο, τη δική μας ψυχολογία, τη δική μας επιθυμία. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες στοχεύσαμε στην ενημέρωση και την ενδυνάμωση των παιδιών σχετικά με τα σημεία του σώματός τους στα οποία δεν επιτρέπεται να τα αγγίζουν, πώς πρέπει να αντιδράσουν σε περίπτωση ανάρμοστης συμπεριφοράς και πού να στραφούν για βοήθεια ώστε να είναι ασφαλή.

Προνήπια 1 & 2

  

Αστεράκια εν δράσει για τον Αρκτούρο

Στο πλαίσιο της φιλανθρωπικής δράσης για τον Αρκτούρο, τα Αστεράκια αναλαμβάνουν δράση! Φροντίζουν τις πληγές της αρκούδας με τα εργαλεία του γιατρού και της δίνουν φαγητό να φάει. Θα καταφέρουν να τη σώσουν;

  

  

  

Σήμερα, η εκπαιδευτική μας διαδικασία έχει ως στόχο να κάνουμε μία ανασκόπηση των όμορφων στιγμών μας κατά τη διάρκεια του Project. Συγχρόνως, θα κάνουμε μία σύντομη ανακεφαλαίωση των γνώσεων που αποκομίσαμε, μέσα από τις εργασίες μας με τις οποίες θα στολίσουμε το δωμάτιο μας.

Νήπια 1

  

  

Συνεργατική διαδικασία

Τα Νήπια προτρέπονται να συνεργαστούν εικαστικά με θέμα την άνοιξη. Μέσα απ' αυτή τη στοχευμένη διαδικασία, οι μαθητές ενθαρρύνονται να περιγράψουν πώς νιώθουν, όταν κάποιος άλλος παρεμβαίνει στο έργο τους, ή όταν οι ίδιοι ενεργούν με ανάλογο τρόπο στο έργο συμμαθητή τους. Να προτείνουν τρόπους προσέγγισης μιας παρέμβασης με σεβασμό στον συμμαθητή τους. Να συνεργάζονται από κοινού, με στόχο τη συνέχεια και την ολοκλήρωση της ομαδικής εργασίας.

Νήπια 1

  

Παρουσίαση εκπαιδευτικών Projects 2024

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης του De La Salle Science Festival, πραγματοποιήθηκαν οι παρουσιάσεις των εκπαιδευτικών Projects του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ».

Οι μικροί μας μαθητές ξενάγησαν τους γονείς και τους φίλους τους στον χώρο των εκθέσεων, όπου θαύμασαν το φωτογραφικό υλικό και τις μοναδικές τους δημιουργίες. Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσε το τμήμα Εικαστικών, Μουσικής, καθώς επίσης και το Αγγλικό και το Γαλλικό τμήμα του Κολεγίου, με διαδραστικά παιχνίδια, τραγούδια και δημιουργίες των παιδιών. Τέλος, οι γονείς μέσα από τα δρώμενα και τις ερωταπαντήσεις είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τα παιδιά τους και τις γνώσεις που αποκόμισαν, μέσα από αυτό το σημαντικό εκπαιδευτικό ταξίδι.