Προγραφή και προανάγνωση στο Νηπιαγωγείο

Προγραφή και προανάγνωση σημαίνει προετοιμασία για τη διαδικασία εκμάθησης γραφής και ανάγνωσης στην Α’ Δημοτικού. Τρεις είναι οι παράγοντες που συμβάλουν στη σωστή προετοιμασία: έμπνευση, δεξιότητες και φωνολογική επίγνωση.

1. Έμπνευση. «Το παιδί δεν είναι δοχείο, να το γεμίσεις με γνώσεις. Το παιδί είναι σπίρτο, να του βάλεις φωτιά!» είπε ο Πλούταρχος, κι είχε δίκιο! Η γνώση δεν κατακτάται αν ο μαθητής δεν εμπνευστεί απ’ τον δάσκαλό τους, ώστε να την κατακτήσει μόνος του.

2. Δεξιότητες. Είναι η καθημερινή εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας που θα βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν να κρατούν σωστά το μολύβι και να κάνουν ωραία γράμματα. Τη λεπτή κινητικότητα την εξασκούμε στα Νήπια με δραστηριότητες πολύ απλές και συνηθισμένες όπως χαρτοκοπτική με ψαλίδι, παιχνίδι με πηλό ή με πλαστελίνη, κ.α.

3. Φωνολογική επίγνωση. Ένας περίπλοκος όρος, που στην ουσία του όμως είναι πολύ απλός, αλλά και πολύ σημαντικός. Έχει να κάνει με την ικανότητα που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά να συνδυάζουν τη φωνούλα με το σύμβολο. Αποκτώντας αυτή την ικανότητα τα παιδιά είναι σε θέση να αναλύουν φωνολογικά λεξούλες ή και να συνθέτουν!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Με αυτά τα εφόδια τα παιδιά είναι κάτι παραπάνω από προετοιμασμένα για το ταξίδι τους στην γραφή και την ανάγνωση στην Α’ Δημοτικού.

Νήπια 2