Η κυρά Σαρακοστή και η μαθηματική σκέψη

Ήδη πέρασε η πρώτη εβδομάδα μετά την Καθαρή Δευτέρα. Μήπως έχουμε μια ανειλημμένη υποχρέωση... να κόψουμε το πρώτο ποδαράκι της κυρά Σαρακοστής. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν να μετρήσουν το αρχικό σύνολο των ποδιών, να κόψουν το ένα και να καταγράψουν τα δεδομένα σε χαρτί του μέτρου. Γράφουν τον αριθμό επτά (7). Από τα επτά ποδαράκια, εμείς κόψαμε, βγάλαμε, τσαλακώσαμε, αφαιρέσαμε το ένα. Πώς θα αποδώσουμε στα μαθηματικά τις παραπάνω λεξούλες; Σχεδιάζω το σύμβολο της αφαίρεσης και, προς έκπληξη μου, ακούγονται από τα παιδιά οι λέξεις «μείον, πλην». Και πόσα ποδαράκια μας έχουν μείνει ακόμα (έξι, 6). Τα παιδιά ολοκληρώνουν τη μαθηματική σχέση (7-1=6). Και τώρα ας διαβάσουμε με τη γλώσσα των μαθηματικών, από τα επτά ποδαράκια, κόψαμε, βγάλαμε, αφαιρέσαμε το ένα και πόσα μας έχουν μείνει ακόμα; Μας έχουν μείνει έξι. Στη συνέχεια, αναζητούν αριθμούς σε εφημερίδες και περιοδικά, τους οποίους κόβουν για επόμενες δραστηριότητες.

Νήπια 1